Časté dotazy

Připravila jsem pro vás odpovědi na vaše nejčastější otázky. Může se stát, že máte dotaz zcela jiný, který tady není. Ráda si ho přečtu nebo vyslechnu.

01

JAK BUDE PROBÍHAT NAŠE SPOLUPRÁCE?

Jakmile obdržím vaši poptávku, ozvu se vám a potvrdím termín pro naše úvodní setkání nebo navrhnu náhradní termín. Pošlu vám přibližný časový odhad, kdy se budu moci vaší zakázce věnovat a nastíním základní rámec jednotlivých fází projektu.

Na úvodní schůzce probereme podrobně vaše podnikání a vaše potřeby. Před samotnou schůzkou vám zašlu krátký dotazník, který můžete vyplnit sami, případně vám s jeho vyplněním pomůžu. Je nutné abych si udělala přesnou představu o tom, kam vaše podnikání směřuje a s čím vám já můžu pomoci. Probereme informace, které se týkají marketingové strategie prodeje, vaši cílovou skupinu.

Podívám se na materiály a dokumenty, jaké používáte v současnosti, váš web, sociální sítě. Udělám si přehled o tom, jaký grafický design se vám líbí a jak je vhodný pro vaše záměry. Před zahájením spolupráce mi řeknete, čemu bych se měla v grafice vyvarovat, co se vám nelíbí.

Pokud jste si pro svou zakázku nevybrali z balíčků u kterých je cena uvedena na webu, pošlu vám odhad ceny – předběžnou cenovou kalkulaci na celou zakázku.

02

KOLIK MĚ TO BUDE STÁT?

Potřeby a cíle každého projektu jsou jiné. Než se dohodneme na ceně, potřebuji vás lépe poznat. Jaké jsou vaše obchodní cíle, co ode mě očekáváte? Na základě svých zkušeností se pak rozhodnu, která z mých služeb je pro vaše podnikání ta nejvhodnější, případně jestli bude potřeba přizvat ke spolupráci kolegy z jiné profese.

Na začátku potřebuji vědět přesnější zadání zakázky. Pokud s tím nemáte zkušenosti, je pochopitelné, že vám to může dělat problém. Ráda vám s tím pomohu. Společně zjistíme, jaké grafické práce budou pro dosažení vašich plánů potřeba.

V případě konkrétních balíčků grafických služeb, které mám uvedeny na webu, se konečná cena může lišit v při snížení nebo zvýšení rozsahu požadované práce.
Příklad: pro BALÍČEK 1 jsou v ceně tři návrhy loga v černobílé verzi, z kterých se vybírá a pak přichází finální úprava barevná. Pokud se spolu domluvíme na tom, že vám bude stačit jenom jeden návrh loga hned v barvě, cena bude nižší.

03

MŮŽU PLATIT ZAKÁZKU PRŮBĚŽNĚ PO ČÁSTECH?

U každého nového zákazníka si účtuji určité procento z celkové částky jako nevratnou zálohu.
Další platby můžeme rozdělit. Je také mým zájmem, aby jste se cítili během naší spolupráce komfortně a nebyli ve stresu. Při dlouhodobé spolupráci vždy fakturuji pouze práce, které jsem ten daný měsíc udělala.

V případě většího projektu můžeme dohodnout konečnou částku – „strop“ který musí zůstat zachován aby zakázka byla zdárně dokončena. Proto svým zákazníkům nabízím zasílání průběžných informací o tom, kolik práce a za jakou cenu jsem udělala a jaké další kroky budou následovat.

04

JAK DLOUHO BUDOU PRÁCE PROBÍHAT?

Termíny pro zakázky jsou hodně individuální. Záleží také na vás, jak rychle jste připraveni dávat zpětnou vazbu a zasílat potřebné podklady pro mou práci.

Pokud je to v mých možnostech snažím se vyjít klientovi vstříc. Ve vašem i v mém zájmu je, abych odvedla vždy tu nejlepší práci. Proto je vhodné rezervovat si termín pro větší zakázku s dostatečným předstihem 1–2 měsíce předem.

05

CENÍK, HODINOVÁ SAZBA

Při cenových kalkulacích odhaduji některé práce hodinovou sazbou. Moje základní hodinová sazba na grafické práce je 800 Kč.

Jde o práce jako jsou – retuše a úpravy fotografií, zpracování letáků a bannerů, které nejsou součástí nějakého balíčku, sazba a úprava textů a podobně.

Na některé práce si účtuji hodinovou sazbu vyšší z toho důvodu, že jde o činnosti přesahující do jiné profesní oblasti: například marketing, webdesign a podobně. Tyto ceny předem konzultuji se zákazníkem.

Hodinová sazba za online konzultaci bez navazující zakázky je 1 500 Kč.

06

KDYŽ SI OBJEDNÁM JEDNOTNÝ VIZUÁLNÍ STYL (BRAND DESIGN), CO TO ZNAMENÁ?

Během svého podnikání si firemní vizuální styl vytváříte, ať už si to uvědomujete, nebo ne. Každý výstup, který se dostane do zorného pole vašich zákazníků – to je tvář vaší značky. Jak rychle si vás zákazníci spojí s profesionálním vizuálním stylem a budou vás brát jako důvěryhodnou značku záleží jen na vás.

Zkuste si dát všechny vaše materiály vedle sebe na stůl. Ty, které používáte v elektronické podobě si vytiskněte. Jak na vás působí? Mají jednotnou barevnost? Mají sladěná písma? Jaký je jejich obsah? Vidí váš zákazník informace, které hledá rychle? Jsou přehledné a strukturované?

Grafický designér je odborník, který se problematikou vizuální identity zabývá dlouhodobě a ze své praxe je schopen posoudit všechna možná kritéria a rizika. Využívá zavedené postupy, které vedou k tomu, aby logo, a celá vizuální identita odpovídala profesionálním standardům a naplnila cíle vašeho podnikání.

Celý proces tvorby vizuální identity, je pro klienty velmi obohacující. Dostanete pro své podnikání profesionální zpětnou vazbu. Probereme všechny souvislosti, které jsou pro vaše podnikání důležité a nad kterými jste možná ještě nepřemýšleli.

Kdo je Jakuba

Jmenuji se Dagmar Nastulczyková. Zkušenosti, které jsem nasbírala během svého života využívám při své práci pro ženy, podnikatelky. Proto jsem založila značku Jakuba Design.

„Ráda vás provedu světem grafického designu a vizuální identity, která vaší značce zvýší hodnotu a uvede ji do praxe.“

Pracovala jsem v tiskárně i DTP studiu, tvořila jsem brožury, katalogy, knihy a časopisy. Práce v reklamním studiu mě naučila klást klientovi důležité otázky, které vedou k vytvoření přesného zadání. Jen tak může vzniknout vizuální identita, která se snadno používá v praxi. Dobrý grafický design musí mít především kvalitní obsah.

Chci mít silnou značku